الأربعاء، 3 سبتمبر 2008

**** مليكتي ****




ها انا اجلس في شرفه منزلي قبيل اذان الفجر بدقائق ما اروع هذا المنظر الذي يدل علي عظمه خالقه.. سبحانك ربي......انظر الي السماء بصفاءها ولمعان النجوم فيها ...اغمض عيني قليلا ليمر هذا المنظر الرائع علي قلبي فاستمتع به حق استمتاع ...سبحانك ربي




لمسه حانيه تداعب وجهي ..انه ملمس ناعم للغايه ..اهي ورده؟نعم انها ورده ان رائحتها العطره تخترق انفي ولكن لمن؟..افتح عيني لأري صاحب هذه الورده الرقيقه..السماء مضيئه والشمس مشرقه التفت الي جانبي فأراه ..انه زوجي الحبيب امسكت يده واحتضنتهما وضعت يده علي وجهي يالله كم اشعر معه بالامان...حبيبتي لقد غفوت ادخلي الغرفه حتي لا تصابين بالبرد ...أنظر اليه فأراه مبتسما واضعا يده علي بطني التي زالت صغيره ...وحتي لا يصاب صغيرنا بالبرد نظرت اليه مبتسمه ...امسكت يده واتكأت عليه فطالما كان سندي ومتكأي في صعابي ومحني بعد ربي...اللهم لك الحمد ان رزقتني اياه

ادخل الغرفه واستلقي علي السرير وعيني لا تفارقه ...يقترب مني ويجلس بجانبي يمسك يدي الاثنتين وينحني ويقبلهما ويقبل بطني ثم ينظر الي ...احبك يا مليكتي ,,,احبك انت وصغيري.....تكاد دموعي تتساقط من فرط سعادتي معه وبه ومن عذوبه كلماته ورقه احاسيسه...وانا احبك يا نفسي واحبه لانه منك...ينظر الي بحنان ويقول لي..حبيبتي استريحي قليلا فانت متعبه ثم قبل رأسي وقام وقبل ان يمضي قال اتتذكرين الحفله التي اخبرتك عنها ..قلت نعم اليست اليوم؟؟قال انه يوم هام في حياتي واريدك بجانبي كما أنت دائما ثم ابتسم ومضي...


كلماته لازالت في اذني كانه يرددها الان ....ولكن اين وضعت الورقه انا لا اعلم اين ساذهب الم يكتب العنوان في ورقه واخذتها منه؟ولكن اين وضعتها ؟؟؟؟!!!!!.....من الواضح انه لن يكون هناك راحه حتي اجدها...يالهي كم تمنيت ان انام قليلا.......


يا ربي لقد بحثت عنها كثيرا..سابحث في حقيبتي..ليست هنا...ربما في هذا الدرج....لا ولاهنا...يالهي! ولكن هل يعقل؟


فتحت الدولاب نظرت الي ملابسي ثم ابتسمت......لقد انزاحت ملابسي الي جانبي الدولاب ولم يبق سوي فستان واحد وقد علقت عليه الورقه


لم ار هذا الفستان من قبل...اااه منك لقد احضرت لي فستان جديد... ولكن لماذا لم كل هذا؟؟؟؟ اخذت الورقه وقرأتها


(مليكتي لقد احضرت لك هذا الفستان واعلم انه سيكون أروع مما تتخيلين ....حبيبتي ستمر


عليكي السياره في تمام العاشره اركبيها ولا تقلقي ستوصلك الي المكان ..احبك)


ياربي اين ساذهب اني ارتعب من المفاجأت..ابتسمت ثم اغلقت الورقه...ارتديت الفستان.. حقا انه جميل..رتبت حجابي ثم ارتديته ..جهزت حقيبتي وحذائي ...هاهي العاشره الا خمس دقائق اذ سالبسهم وانتظر اما باب البيت..


العاشره بالتمام....اين السياره؟؟اكره الانتظار...هاه...........ماهذا اارسلت سياره ليموزين؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


لماذا؟تمنيت ان اركبها ...ابتسمت ثم ركبت السياره ...اشعر اني ملكه او اميره في حفل تتويجها


(ها قد وصلنا سيدتي)افزعني صوت السائق وهو يقف بجانب الباب المفتوح وينظر الي منتظرا ان انزل...


لازلت حائره اين انا؟لا اعلم


اقتربت مني فتاه حسنه المظهر وسالتني عن اسمي ثم قالت ساوصلك حيث مكانك


ماهذا الغموض وماهو الحدث الهام ..نزلت درجات السلم القليله التي افترشت بالورد الاحمر ووضع علي جانبيها الشموع


حجره واسعه ضوءها خافت وفي وسطها طاوله عليها شمعه ..ووضعت الشموع حولها علي شكل قلب


كم احب الرومانسيه!!


سرت نحو الطاوله وقبل ان اقترب اليها......................


اذا به قد ظهر يالهي كم هو وسيم ...كم هو رقيق....اكل هذا من اجلي؟؟؟ أأنا حدثه الهام؟؟..يالهي كم احبه واحب وجوده الي جانبي ...


اقترب مني امسك بيدي ...انحني ليقبلهما ثم نظر الي وابتسم ثم قال


(كل عام وانت دائما وابدا حبيبتي ومليكتي ورفيقه دربي)
يالهي انه يوم ميلادي


كم انا سعيد ه الان..اللهم لك الحمد حتي ترضي ولك الحمد اذا رضيت ولك الحمد بعد الرضا


انظر اليه مبتسمه.....ولكن هناك صوت غريب...انه مستمر....لماذا هو مزعج هكذا...نظرت اليه منزعجه...ماهذا الصوت ؟؟


انه ليس صوت الموسيقي التي كانت تعزف...يالهي كم هو مزعج؟...نظر الي ولازال علي حاله وابتسامته لا تفارقه أي صوت؟؟؟!!!


نظرت حولي لم اجد احد ولم اجد مصدر الصوت اين الناس؟اين... التفت نحوه .....لم اجده اين انت؟ اين ذهبت؟؟؟


ما هذا ااااااااااااااا اين انااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟


فتحت عيني واذا بضوء الشمس يلسع خدي...لا يزال الصوت مستمر انظر حولي فاذا به....انه هذا الموبايل المزعج كم اكرهك دائما ما تخرجني من اجمل احلامي...كف عن الرنين والا حطمتك ...امسكت الموبايل وانا مغتاظه ...نظرت فيه


(موعد استيقاظ حبيبي من النوم)


يالهي اين انا لازلت في مكاني ...في شرفه منزلي ...ولكن الشمس اشرقت...لقد نمت وانا انتظر موعد استيقاظه


ياااااااااااااه كم كان حلما ممتعا


اخذت الموبايل وانا اتثائب طلبت الرقم .....يرن الجرس طويلا.....ثم اخيرا يرد وصوته ملئ بالنعاس


من؟؟؟


(حبيبي استيقظ فقد حان موعدك)................

هناك 21 تعليقًا:

نـــــور يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
نـــــور يقول...

بحجز عندك ياحبيبى اول تعليق

محدش ضامن عمره بقى

هقرا واجيلك

نـــــور يقول...

ياخرابىىىىى

ماشى ياتوتا

بقى الرومانسيه دى كلها وشغل الافلام يطلع حلم

ياخرابى قال انا قاعده اقول يابختها

ياحظها!!!!

طلع حلم!!!!!!!!

عموما

كل سنه وانت طيبه

مبسوطه انك رجعتيلى ورجعتى مدونتك

رمضان كريم
وبلاش تسيبينا تانى

وميض ابتسامة يقول...

الصدفة فقط هى من قادتنى لمدونتك المذهلة .. انى ارى مشروع كاتبة صاعدة واعدة ذات مشاعر رومانسية رقيقة ..
تحب الليل فى احلامها ونجومه
تحب الزوج الحنون والمشاعر الرقيقة حتى فى احلامها
مدونتك جميلة وسوف اسمح لنفسى بمتابعتها مع ابنتى الحبيبة ..حبيبة لانها سبب معرفتى بمدونتك ايتها الطبيبة الصغيرة
مؤذى هذا الموبايل لقد ايقظك وايقظنا من هذا الحلم الجميل ....

كل عام وانت بخير ورمضان كريم

خالد كامل يقول...

ههههههههه
بحب أنا البوستات اللى بالطريقة دى
بتعجبنى قوى
بأمانة بوست جميل جداً
تحياتي

blue-wave يقول...

ههههههههههههه
بالفعل ابدعتى
طلاقه وسلاسه فى الحكى
ونهايه غير متوقعه
تقبلى تحياتى

Hadota ... حدوتة يقول...

يخرب عقلك
دا انتى دماغ

بس تحفة
عيشتنى معاكى حلم جميل

ربنا يحققلك لك كل احلامك

تحياتى ليكى

:):)


ياريت تشيلى حكاية تأكيد الكلمة دى عشان انا بتعفرت لما بشوفها .. بحس ان بلوجر عملاها عند فيا
:(( عااااااااااا

عبدالله جميل يقول...

كلمات جميله جدا بتعبر عن انسانه رومانسيه ومبدعه فى نفس الوقت ودى اول زياه لمدونتك وانشاء الله متكنش اخر زياره ياريت تزورى مدونتى ونكون اصدقاء

مـجـنـووون يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بجد بجد كلام جميل قوي ، وصفلك للسماء وللدقائق التي تسبق الفجر جميله جدا والله هذا الأحساس بستشعره قبل الفجر ،وما أجمل العلاقة بينك وبين زوجك ، علاقة الحب والتفاهم

تقبلي مروري
مجنووون

الفارس الملثم يقول...

جميل اوي تصويرك للجو الرومانسي الموجود في القصه يا ايه ,واعتقد انه لا توجد زوجه لا تتمني ان تكون حياتها مثل هذا الحلم الرومانسي الرائع التي حلمت به الفتاه ..

استمتعت جدا بالقصه وبدت لي بالفعل كحلم بطلتها تحمل رومانسيه رائعه


كل سنه وانتي طيبه , ورمضان كريم

كلام حسام يقول...

صباخ الخير في شهر الخير
ايه الصحيان الرومانسي ده

سارة درويش يقول...

كان لازم يبقى حلم .. مستحيل يبقى فى راجل رومانسي اوى كده ياااااااه دا كانت كل بنات الدنيا اتحدفت عليه هههههههههههه .. لأ بجد اسلوبك تحفة يا آية وانا اللى قعدت احسد البنية واقر عليها طلع فى الاخر حلم

غير معرف يقول...

ماشاء الله
انامل مبدعه لانسانه حالمه حساسه للغايه
بجد كلمات اكثر من رائعه
على الرغم من المقلب اللى خدناه فى الاخر
بس تسلم ايدك بجد عالرومانسيه الجميله دى
وانا لعلمك برضه بكتب رومانسى
بس مختلف شويه
اسمعى دى

اسمها سلفينى جنيه
بتقول

حبيبتى صدقينى بحبك

ونفسى دايما افضل جمبك

لكن املى الوحيد

ونفسى توافقينى عليه

سلفينى جنيه

انا عارفك زى مفلسه

لكن اكمنك مخلصه

هتبيعى التلاجه والمكنسه

وتيجى تدينى الاوكيه

عشان نشوف معاكى كام

ونكمل سوا الاحلام

والحق اروح اكل وانام

وبليل اخرج مع اسمها ايه

سلفينــــــــــــى جنيــــــه

هيا دى الرومانسيه ولا بلاش
هههههههه
تقبلى مرورى

aya يقول...

حبيبه
**********
كل سنه وانتي طيبه يا قمرايه
معلش الانقطاع الي فات عشان النت كان في مشاكل
شوفتي طلع حلم!!

aya يقول...

وميض ابتسامه
*****************
سعدت بهذه الصدفه وسعدت بمرورك واتمني الا ينقطع
كل عام وانت الي الله اقرب وعلي طاعته ادوم

aya يقول...

مهيج الجماهير
****************
سعدت بمرورك واتمني دوام التواصل
*********************************
blue wave
************
شكرا بجد ده من ذوقك

aya يقول...

حدوته
*********
متتعفرتيش من التاكيد علي الكلام يا حبيبتي انتي اول مره تزوريني واعفرتك بردوا ودي تيجي
اتمني دوام التواصل
كل سنه وانتي طيبه وبجد ادعيلي ربنا يحققلي كل احلامي

Abd-Alrahman يقول...

بصراحة انا قريت الخاطرة دي اكتر من مرة
بجد طريقتك في الكتابة جميلة اوي انا شكلي هنسخها اصلا
بجد احييكي علي التدوينة دي اكترم ن رائعة بجد

عجبتني اوي
كل سنة وانتي طيبة
وربنا معاكي
علي فكرة حلو اوي انك تتفرجي وبعدين تقولي سبحان الله
علي فكرة الموضوع دة تقريبا اختفي الايام دي

تحياتي
منتظر زيارتك

كـــيــــــــارا يقول...

يالهووووووووووووووووووووي

ايه الرومانسيه دي انا عشته يبنتي

وفي الاخر يطلع حلم

بجد وانا بقرا قصتك عيشتيني اجمل لحظات

لا ومشغله ملاك حارس يعني علي القصه بالضبط :)


ميرسي ليكي

رمضان كريم

حبيبة الروح يقول...

هاي يا ايويه يا جميل
طبعا انا عارفه اني مقصره معاكي جدا بس انتي كمان وحشه ومش بشوفك عندي خالص
بس خلاص بعد ما قريت القصه الجميله دي انا مصلحاكي ههههههههههههه
بس بجد اتصدمت انها بعد كل ده كان حلم بس بجد رومنسيه جميله جدا
سلمت يداكي
مي

نـــــور يقول...

حبيبتى توتا
كل سنه وانتى طيبه يارب
عيد سعيد عليكى وماتغيبيش كده
نورى بلوجك كده :)
كل سنه وانتى اختى حبيبتى